Transporter 2



TRANSPORTER 2





Skådespelare:
Jason statham

Genre: Action

Handling:  Transporter 2 handlar precis som den första delen om Frank Martin som livnär sig som ”professionell chaufför”. Än en gång är det Jason Statham som spelar Frank, en ganska hårdför och formell man. Han har flyttat ner till soliga Miami och tagit på sig ett jobb som han utför som en tjänst åt en vän. Jobbet är något annorlunda mot vad han är van vid, istället för att frakta minst sagt skumma ”paket” jobbar han nu som chaufför åt familjen Billings. Hans jobb är bland annat att köra familjens son Jack till och från skolan. Pappan i familjen är en högt stående politiker och när Frank blir ombedd att ta med Jack till läkaren råkar de båda ut för trubbel. Frank gör vad han kan men han blir överlistad och det leder till att Jack blir kidnappad. Nu är det upp till Frank att dels försöka få tillbaka Jack men även att rentvå sig då han misstänks ligga bakom kidnappningen.

Mitt betyg: Defenitivt en av mina favoritfilmer bland actionhyllan! Alla Transporter filmerna är underhållande, spännande och har dessutom lite "romantik" i sig, om man kan kalla det för romantik. Dom har allt en actionfilm ska ha; Snabba bilar, explosioner och "sex". Jag sätter samma betyg på alla Transporter filmer pga av att jag tycker likadant om dom. Du behöver inte ha sett ettan för att se tvåan osv men jag rekommenderar ändå att ni ser dom i ordning.


Den får 5/5





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0